07 November 2010

handphone dalam hidup aku

1998: flash back zaman aku baru darjah 2. abah nak pi toilet. mintak tolong aku pegangkan handphone dia. aku pegang terketaq-ketaq weh! mana taknya, tak pernah pegang mana-mana handphone sebelum nii.. pastuh tiba-tiba ada orang call, vibrate satu badan! terus tercampak.. nasib aku baik sebab time tu abah pakai handphone nih:
handphone ni boley jadi senjata kala dikejar anjing! don't believe it? belive it!!
lepas sebulan orentasi pakai handphone nih, tak lain tak bukan aku guna untuk maen game.. alaa.. game ular petak-petak tuh~ bess woooo...

2005: flash back lepas amek result PMR.. tup! dapat 8A! abah terus bawak pi kedai handphone!! hadiah aku:
cayalah! kaler-kaler skrin dia!! padahal aku tak pernah mintak hadiah pun. well, anak mithali... aku paling sayang handphone nih sebab hadiah dari abah. gumbira tak ingat dunia la kan dapat 1st handphone... anak dara tingkatan 3 time tuh.. memang menggedik la dapat handphone.. rajen mengacau orang tengah2 malam..

bila masuk tingkatan 5, aku teringin sangat pakai handphone ni.. ala slide gituh.. baru la ayu kan.. tapi ekonomi agak membimbangkan. so aku pendam ja perasaan di kalbu..
time fokus gila nak SPM, abah mai ketuk pintu asrama. aku ingat kan pasai apa..
'' abah: siti, abah tak pandai guna handphone ni. kita tukaq la noo.. ''
waaaa.. time nih aku rasa aku la satu-satunya student yang pakai handphone paling canggih + mahal.. handphone ni RM1+++ kot masa tuh.. camera, mp3, radio, gambaq.. memang puas hati la.. handphone nih majikan abah bagi as bonus.. tapi abah tak reti pulak.. makanya handphone aku dari tingkatan 3 tadi bertukar tuan...

sekarang... naik tahun ke-2 kat UPM aku dah tukaq handphone.. nih pakai duet sendiri wooo.. memang sayang gila la handphone ni.. function dia sama dengan handphone sebelum ni juz lebih nipis.. handphone tukaq dengan abah nih besaq sangat. tak muat nak masuk poket!

kesimpulannya, sepanjang 20 tahun aku hidup aku baru pakai 3 jenis handphone!
OMG! baiknya aku~
tergerak nak buat entri ni sebab ada kawan aku tiap 2 bulan mesti tukaq handphone baru..
katanya satu kepuasan.. hah! tak pa la.. orang banyak duet ja boleh kata lagu tu..
aku? tunggu rosak/keajaiban berlaku ja kalau nak tukaq handphone

1 ulasan:

♥ 미스 kiera ♥ berkata...

wow!
hehe,
sy pon byk koleksi fon~

asyik tuka2 jep
hehe



btw..

do folow me yeah?

http://owlkieranaa.blogspot.com

tq~