03 April 2012

pengalaman berharga: slide atas jalan raya

pagi yang cantik hari ni, mood agak baik, hari ni agak rajin pakai blouse cantik-cantik pegi kelas sebab tak kena pegi ladang, sempat brekfes dengan tenang kat bilik plak tuh tapi panas tak berpanjangan.. 7 tahun merempit hari ni tanggal 3/4/12 jam 7.50am aku tersungkur kat tengah jalan..

pesanan kepada pengguna jalanraya dalam kampus:
1. signal sangat penting! nak masuk simpang tolonggg la guna signal.. jangan risau, bateri tak luak pun kalau bagi signal sepanjang jalan..

2. kampus bukan litar sepang.. kalau dah bawak 120km/h tetiba brek emergency, bersiap sedia la untuk terima hentaman dari belakang.. so, ambik langkah berjaga-jaga.. biar lambat asal selamat..

aku adalah mangsa teraniaya kesalahan-kesalahan kat atas ni.. memang tak dapek den nak control motor sebab tayar melelong.. nasib baik ada pakcik potong rumput tolong angkat aku yang tgh blur2 tadi terlantar atas jalan tadi.. kalau tak keta opposite site dah gilis aku agaknya.. syukur alhamdulillah tak teruk..


..syiok jugak slide atas jalan raya yer..

3 ulasan:

Eiqa azra berkata...

huh. bahaya nya!
lepas nie kena hati-hati.. :)

::CIK LYNN:: berkata...

syok kn...pdih luka 2 mau 1-2mgu...=p

RAE berkata...

Setiap kejadian yang berlaku ada hikmahnya. yang penting sentiasa berfikiran dan memberi reaksi positif walaupun kita sendiri yang buat silap. hehehe...

Bagi kaum hawa pengalaman ni mmg sgt2 berharga!! Nanti akan jadi kenangan sepjg hayat.. haha

Apapun sentiasalah beringat waktu merempit dan saya sgt suka dgn entry nih!!!! hihihihii.... Double thumbs up!! ;-b