03 Disember 2012

mulut tempayan boleh laa kita tutup

Rajah 1

Berdasarkan Rajah 1, sila buat karangan tidak lebih daripada 100 patah perkataan. hokey, abaikan. sorry untuk kegilaan yang melanda.

Thanx paen - the owner of Farahin Syaheera FB account pasted above...

Thanx sebab secara tak langsung ko buat hati aku chill siket... Tak sure ayat skema pepatah melayu ni tapi maksud dia lebih kurang ni laa... "mulut tempayan boleh laa kita tutup"

Sakit hati kan bila ada orang lain cakap buruk pasal kita? Tapi realitinya macam paen cakap laaa... Kita tak usik diorang so tak payah nak ambek pot sangat apa yang orang cakap pasal kita...
 
Tapi aku rasa kita kena ambek pot dekat orang yang menyampaikan berita busuk nih... Sebab kadang-kadang punca kita gaduh adalah wujudnya batu api-batu api yang tak dilantik...

Kita dok syiok-syiok makan tetiba ada sorang member bukak mulut:

''weh, hang tau dak minah ni dok kutuk hang pagi tadi dalam kelas... dia kata hang selebet pakai tudung lagu ni..."

so what???

Apakah orang sebegini sedar dia telah menjadi batu api untuk buat kita gaduh?
apakah tujuan dia sampaikan berita buruk ni kat kita?
orang sebegini kah layak untuk dibuat member?

p/s: mengadu-domba dan mengadu-manja adalah 2 perbuatan yang sangat besar bedaannya ya anaq-anaq!

6 ulasan:

Faieza Maddaru berkata...

tersalah cakap buruk padahnya hiihi...

Cart Kartika berkata...

salam dear.. ika sgah n follow sni.. biasala, mulut otg kta xleh tutup..

btw, smile. allah sentiasa bersama :)

msukkan blog awk lam bloglist ika. :)

FaraSyeera berkata...

ni masalah die budak yg buat cerita pasai aku tu aku tak kenal, tak penah nmpk muka, tak penah dgr nama. femes gak aku rupenye. wakaka. kau ado? eh kalo takde, takdela up post ni kan. hahaha. untungla hg ayu ade org selalu tgk hg hari2 nk tgk hg selebet ka dak. aku ni agknye kalo aku tak pakai tudng p kuliah taktau ade org perasan ka dak. hahahahaha!!!

Siti Nuur Hidayu berkata...

@Faieza MdR
yup... terlajak perahu boleh undur kannn...

Siti Nuur Hidayu berkata...

@cart kartika hye ika! ^^

Siti Nuur Hidayu berkata...

@FaraSyeera

HAHAHA.. takley blah ko ni paen...
betul jgk en, untung lah aku ada org concern nk tgk aku selebet ke tak hari-hari..