17 Jun 2011

sejarah pujangga

aku nak story pasal sejarah disebalik pujangga haritu… siapa yang terlepas, jenguk-jenguklah^^

kat asrama dulu normalnya girlz yang ‘ABC’ (Allah Bagi Cuti) pergi kelas untuk prep terus instead berjemaah kat surau.. dan malam tu aku orang pertama sampai  kelas… 

masuk ikut pintu belakang, bukak lampu and kipas dekat meja  Bez Amin, lepas tu jalan along belakang kelas ke tepi sekali… meja aku tepi tingkap, row kedua dari whiteboard depan, sebelah Cik Iylia, depan Cik Paen..  Aku ingat lagi..! hehehe… sekilas pandang bawah meja, ada kertas lipat2 bawah meja… bila bukak, lebih kurang macam ni la dia cakap, aku tak ingat ayat betul dia:

""...jangan cepat percaya someone… aku tak fikir apa-apa pasal ko, tapi aku tau something bout you from her.. aku tak pasti apa motif dia story masalah tu kat aku, tapi aku just nak nasihat… sahabat kawan yang paling berharga, tapi tak semua kawan adalah sahabat…"

sampai sekarang aku still tak tau siapa yang bagi note pendek ni kat aku… sebenarnya aku sendiri tak berapa faham… siapa her?? Dan apekebenda yang dia tau dari aku ntah… tapi aku sakit hati gila babeng laa sebab dari note pendek ni, gayanya kawan baik sendiri bukak pekung aku… Cuma aku tak tau siapa and apa dia… 

malam tuh aku tak dapat study, tambah pulak hujan lebat, memang feel laa… maka lahirlah pujangga tersebut…  masa kelam kabut nak balik dorm, aku letak macam tu je pujangga yang aku tulis and short note tu bawah meja aku…
pujangga tuh.. yey! dah ada USB

esoknya, her datang menangis and minta maaf sebab dia rasa aku tuju pujangga tu kat dia… dia nampak aku mengarang dalam kelas prep masa lintas meja aku, lepas aku keluar kelas dia terjah meja aku then baca dua-dua sekali… dia kenal tulisan orang dalam shortnote tu, tapi tak nak bagitau aku… at last, hal tu dapat setel dengan cara baik… aku dah lama maafkan dia…

aku dah tak marah dia.. tak simpan dendam apa-apa pun…
tapi keakraban memang dah tidak wujud seperti dulu….

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nape ni huhu..ape yg berlaku ..

FaraSyeera berkata...

ayuuuuuuu!!! time bila masa plak aku duk blkg hg..blkg hg aina laaa...tau la aku salu melepet tepi tingkap aina tu usha pakwe2 balik prep...kehkehkeh

Muhamad Zulazwan Bin Chukop berkata...

tu la...tak semua kwn tu sahabat..kene pandai memilih...

-Yok mampir diluk = tiada yang sempurna...ALLAH itu maha adil...

Loki berkata...

apsal lu tak cita pasal meja gua skali????????????????????? hahah

iyou berkata...

FaraSyeera: eh! salah2.. hahaha.. hg duk sekat dgn linda... tu r, slalu sgt ngintai kt tingkap tuh.. hahaha

loki: meja hg jauh sgt!!! hahaha

bez.amin berkata...

yessss meja ak kena sbut sbb ade suissssssssssss...hahaha
loki sila jgn jelez.