18 November 2011

Rosyam Nor pun kena bayar parking RM1

semalam aku pergi jengah adik aku kat Kolej Segi Damansara.. aku sampai area kondo dia dalam 9.40malam, park kereta saga kaler kelabu bapak aku kat kotak kuning yang kosong depan 7eleven...

tak sampai 10 kali aku kejip mata, sorang atoi naik moto kapcai keleph kelepeh kelepeh <---- nih bunyi moto dia berhenti depan aku pastu tadah tangan... apakah???

"dei, tanggeci... parking RM1!"

"leh... takde signbod pun cakap 'ini kawasan berbayar'.. saya nak tunggu adik saya kejap je ni" time tu enjin kereta aku tak tutup pun punya la sekejap nak tunggu sebab lepas adik aku sampai, terus nak chow.

tapi atoi tuh tetap tadah tangan.. haih! tak mau gaduh punya pasal, bayar la... tak sampai 5 minit, pajero hitam lintas depan aku.. mamat botak hensem keluar.. adegan di atas berlaku semula.. tenung punya tenung, walllaaa.. Rosyam Nor lah!!! aku punya noob la nampak castelo nih.. orang kampung katakan... mana penah jumpa retis face to face..
hensem tak hensem, Rosyam Nor pon bayar jugak RM2 tuh..!
bukan nak cakap pasal rosyam nor tapi nak cakap pasal parking RM1 tuh sebenarnya... dalam hati aku kuat mengatakan diorang nih kutip parking illegal... bayangkan parking tuh depan 7elevan weh.. kalau Ali parking kereta kat situ untuk beli coki-coki 2kupang, Ali kena bayar RM1.20! what the....

lantakla korang nak kata aku berkira sebab bayar RM1.. mestila aku berkira sebab aku tak nampak munasabahnya aku kena bayar parking kat situ... sama jugak macam kena bayar masuk tandas 5kupang tapi toilet tak de air... ape kejadah???

harapan aku kepada pihak berkuasa, siasat lah kegiatan kutip parking samada diiktiraf atau tak... takut-takut ada yang sengaja ambil kesempatan...

1 ulasan:

Munn Jaafar berkata...

me akan byr ikut tmpt gak...kalau stkt dpn 7e dia mntk duit mmg dia dahaga penampau kot =P