21 Februari 2013

Kota Tinggi - Here we come~

Disebabkan aku ada banyak benda nak share, so aku rasa macam nak buat flashback. Maknanya tarikh post ni 21 Feb walhal sekarang dah 7 Mac. HEHE. Maybe badan ni manja sangat. Dah lama tak buat kerja berat2 tetiba praktikal kat ladang tenusu yang famous dengan 24/7 koje, baru pukul 9.30pm dah laloq nak tidoq.

By the way, mengikut tarikh post ni, harini hari pertama dengan rasminya mulakan hari praktikal aku untuk 4 bulan. Sepatutnya kena lapor diri 18 Feb tapi tuan ladang mintak hold 3 hari sebab rumah yang untuk kitorang stay belum siap. Apakah postpone 3 hari? kenapa tak seminggu je? Kalau tak merasa la aku jadi pengapit untuk kezen. Sampai je pintu pagar ladang, aku dah tak sabar nak landing-landing. Penat wey dari utara ke selatan! Tapi sampai je depan rumahnye.....


Cenggini ha! Tapi aku teruja sebenarnya. Aku ingat rumah biasa sebab dalam hutan banat kan. tapi nah sejibik banggelo tuan ladang kasi. Thanx mr.loi! ohye, mr.loi ni tuan punya ladang tenusu. amoi dalam gambar atas ni bukan anak jauh lagi bini mr.loi. Itu praktikal-mate aku.


Rumah ni kira 90% dah siap. Tinggal pasang pintu besar then touch up kasi berkilat je. Kira ok la. Eh, ni dah extravaganza ok dah sebenarnya. Tak payah bayar sewa pun. 


Hari pertama praktikal: hari bergotong royong! Besar tak besar ada 6 bilik rumah ni. Dalam gambar ni kira suku daripada rumah la kira. Tu bilik kitorang. Yang kiri bilik aku dengan amoi tadi, yang kanan bilik cowok ganteng dengan supervisor. Bukan kitorang je, ada 3 vet dari Thai yang akan menyemak dalam rumah ni. Yup! kitorang kongsi rumah, kongsi toilet, kongsi dapur. Bilik je tak kongsi. HEHE. 


Petangnya, segala perabot baru masuk. Almari, Katil, Tilam. Semua lengkap beb. Aku nampak tilam tu terus ngantuk. mr.loi cakap kalau malam ni bermalam kat rumah tak ada pintu besar ok ke? katanya kalau tak nak boleh ikut overnight kat rumah dia dulu. Aku dah tak berapa selesa dah kat situ. Bukan sebab dia non-muslim tapi sebab baru first time jumpa. So kitorang decide stay je kat rumah yang takberpintu ni. Janji bilik tidor tip top.


Ting! tip top tak? HAHA. Cadar tuh mr.loi yang belikan. Dari angle ni tak nampak almari baju. Tapi memang puas hati. Lena gila tidor tiap malam. Takde nyamuk pun. Sebenarnya ada banyak part rumah aku nak review. Tapi nanti melarat plak entri nih. Takpe, banyak masa lagi insyaAllah. Sekarang mata dah berat even baru pukul 10pm. Babai.

Tiada ulasan: