26 Februari 2013

review rumah lagik~


Seminggu dah aku kat tengah hutan belantara Panti Johor ni. Rumah pun dah sempurna. Suma benda dah diinstall, diupgrade dan ditambahserikan. Haritu aku dah tunjuk rumah kitorang tak ada pintu kan? Balik je kerja ternganga mulut! Bukan sebarang pintu towkey nih pasang.

pintu kaca walawey! Nih dah macam pintu admin kat fakulti pertanian UPM je. HAHA

Ruang tamu pun dah berseri. Ada set sofa. Honestly sofa ni indah rupa je. Sekali henyak bengkak bontot 2 hari. Keras! Tak sedap! Towkey punya duit. Sukahati dia la nak beli sofa cemana. Banyak bunyik plak. Tv tang tu buat perhiasan je. Seriously! Boleh on, tapi ... Yang ni pun aku konpius. Dah tau tak dapat siaran kat tengah hutan ni buatapa dia bawak sejibik tv datang rumah ni. Tu tu set CD Player pun sama. Takde function sebab wire sambung ke tv takde, CD pun kitorang takde, nak cari siaran radio lagi la takde. 
Hiasan paham. Hiasan.


Ahaa. Part dapur memang aku puas hati. Peti ais, Coffee mixer, dapur gas, rice cooker, microwave, toaster semua lengkap. Kabinet atas bawah pun baru je install. Semangat den masak kat rumah ni walaupun aku ni pemalaih orangnye. Tapi. Tapi. Hari-hari kena make sure dapur berkilat. Berkilat hokey, bukan bersih. Haritu dah kena sound dah dapur messy katanya. Aku tak paham kat mana messy kat mata dia. So sebelum pegi kerja kena kilatkan dapur dulu. Rumah orang, kena la jaga hoi. Kita hidup menompang.


Last, toilet pun nak tunjuk jugak. HAHA. Toilet lawa, memang la nak tunjuk. Taraf hotel toilet ni katanya. Yang aku tak berapa berkenan pintunya ha. Pintu pelastik berlipat-lipat tuh. Renyah tau dak. Renyah. Lagi satu water flow tak se-smooth macam kat rumah. Air kitorang pam dari belakang rumah je. Letrik pun pakai generator. Pukul 12malam kena off. Jimatkan minyak kata towkey. Bergelap la kitorang kat rumah ni sampai subuh.


Ni ler takungan air kat belakang rumah. Air bukit nih. Malam-malam lepas dinner duduk kat luar tepi kolam ngadap langit usha bintang. Syahdu je teringat kat mak. Sobs. Sobs. Sobs.


Sekian saja review rumah dari saya Ayu untuk Blog i.y.o.u. Kota Tinggi, Johor. 

2 ulasan:

Aujinz berkata...

air papi p pon pam dari kolam nie gak ker?.. wkwkwkkww

Siti Nuur Hidayu berkata...

yer, air paip pam dari kolam ni. cool tak? alhamdulillah 4 bulan dok kat sini tak mampos lagi. hakhakhak