12 Februari 2013

5 days to go - Kota Tinggi, Johor

Homaigad, Seriously aku tak ready lagi nak pegi praktikal kat selatan tanah air ni... Bukan tak puas duduk kat rumah tapi gabra sebab tak tau apa akan jadi, apa keja kena buat dan yang paling penting boleh ke aku hadap ladang tenusu kat Kota Tinggi tu untuk 4 bulan???


Dari pekan Kota Tinggi, dalam setengah jam lebih kurang untuk sampai kat simpang ladang nih... Baru sampai simpang yer tuan-tuan, puan-puan... Dari main road tadi, aku kena tempuh jalan merah macam ni sejauh 20km! Serious scary nak mati lalu hutan banat ni... Walaupun aku orang kampung, ex-askar tapi rasa takut lalu tempat macam ni still wujud jugak... HUIHUI... Scary tak scary hutan ni masa aku pegi survey haritu boleh pulak terserempak dengan pasangan babi hutan! Sayangnya aku tak sempat nak snap pic sebab kaget... Semua ternganga tak tau nak buat apa... Bayangkanla kalau siang-siang buta dah jumpa babi hutan, malam entah binatang apa pulak keluar... Tapi Alhamdulillah 2 ekor makhluk tu berlalu begitu sajer...


Lepas lintas anak sungai (aku rasa ada air terjun area ladang ni), jumpa kawasan berpasir macam dalam gambar atas nih... Aku dah pelik dah, ada ke orang buat ladang dalam tempat macam ni?


Tak sampai 10min lalu area tanah gersang berpasir, aku teruja gila... Nun jauh disana dah nampak bukit indah nan kehijauan... Terkejut beb! Dari kedudukan gambar atas nih, macam ada 1 sempadan antara tanah gersang dengan area ladang yang cantik ni... Aku buat line dalam gambar kot korang tak faham apa yang aku cuba sampaikan... Aku ni memang jenis cakap macam keling sikit...


Ting! Aku suka gambar ni... Cantik sangat! Nampak tak rumah cinonet tuh? haaa, kat situ la rumah yang diorang bagi untuk aku and the geng duduk untuk 4 bulan... Sadisnya, network coverage main aci nyorok... Kena gantung handphone agaknya... Macam mana aku nak berfacebook n blogging jangan tanya laaa... Melainkan keajaiban berlaku... HAHA...

Semoga aku tabah...

4 ulasan:

ZaNaUs berkata...

mcm sonok je rumah tegah2 ladang. cm dlm cite jepun =)

ReramaBiru berkata...

wah jauh tue..mencabar betul..xpe2 pengalaman bukan semua orang berpeluang :)

FaraSyeera berkata...

ayu, aku sarankan. ko nikah je la terus dlm ladang tu. wakaka.

Siti Nuur Hidayu berkata...

zanaua: sonok tu macam je.. nak tau sonok ke idak tunggu aku pegi.. huhu

Blueicebutterfly: mmg mencabar.. yup, dlm hidup bnd2 mcmni dtg skali je.. so why not kn? ^^

farasyeera: saranan ko aku takleh sahut sbb kt dlm ladang tu aku x dpt penuhi 5 rukun nikah.. wakakaka..