30 Julai 2012

telekung, tudung, jubah dll murah di pasar kemboja

manifesto sepupu aku berkesan bila mak aku teringin nak pegi Pasar Kemboja. sanggup tunggu aku balik kampung semata-mata nak ajak pegi Pasar Kemboja. sebabnya kalau pegi dengan abah, abah suka merepek. kihkihkih. pegi dengan aku melayan jeee.

orang cakap ramai orang Kemboja berniaga kat sini sebab tu dapat nama Pasar Kemboja tapi aku tengok banyak abangLA je yang berniaga. kahkahkah

lagi satu orang dok jaja Pasar Kemboja, Parit Buntar. walhal Pasar Kemboja ni ekceli lokasinya dah masuk area Nibong Tebal. tapi sebab kedudukan dia betul-betul kat sempadan Parit Buntar, maka Parit Buntar dapat nama lebih dari Nibong Tebal. apa sebab aku pun tak tau. Kalau tanya jalan, dari Bagan Serai straight ke Parit Buntar straight lagi sampai simpang 4 sebelum terus ke Penang, dekat dengan Sekolah Permatang Tok Mahat. dari jauh dah nampak kereta bersusun tepi jalan.

Memang rambang mata kat sini. elok la sesapa nak berniaga datang sebab harga kat sini semua harga borong. Memang murah sungguh! Elok la nak beli baju raya untuk 1 family. Jubah full dengan labuci bunga-bunga cinta boleh dapat RM60. true story!

apa yang aku bawak balik? haaaa, tunggu next entry aku snap! snap! dulu gambar kasi bukti. Sebenarnya tak sempat nak snap gambor kat Pasar Kemboja tadi. Busy belek jubah. bila search memang femes rupanya Pasar Kemboja. Sumber gambor: Blog Ummi



ni tak sampai separuh suasana kat Pasar Kemboja

Tiada ulasan: