16 Ogos 2014

SECOND WRITER - broscience

Assalamualaikum wbt... awl mule prtame mula, gua nk ucpkn thank u so much to my other half, cik siti wan kembang (eh silap) siti nuur hidayu bkoz mberi kesempatan ntuk gua berkarya dalam belog beliau.. hahaha.. gua nk buat belog sndri mmg tak ar kn.. bia la gua melukut d tepian gantang. bukan gantang org lain pon.. gua punye jugak,. wahahaha...

first and foremost, spt tajuk yg dah memg terpampang, BROSCIENCE. What de heck broscience ni?? haaa,, maii2 semua rakyat malaysia bia gua enlighten u oll dgn term broscience ni.. mengikut kamus awam masa kini, broscience is a term that people nowadays used to describe people that do not have any related certified knowledge regarding science (sng cter bukan pakar and xde cert pon dlm pemakanan, kesihatan senaman biomekanik etc, tp beliau ade la ilmu sikit2 hasil perguruan dgn org2 yg pakar).. kalau ikut definition dari Ismail Kamus plak, haaa tu kne tanye beliau sndri... haha

lahiriahnya, gua mmg di lahirkan untuk suke berkongsi ilmu. jadi, bile bini gua da bagi kesempatan untuk tulis anything kat belog beliau, jdi gua rase ni platform terbaik bagi gua ntuk kongsi ilmu kat uolls tentang diet, healthy lifestyle, workout, clean eating, proper meals bla3... ilmu ni baik d sebarkan walau sebesar zarah.. bkoz it will spread and u will never ran out of it. sebab itu gua mmg berpegang pada prinsip kaya seseorg itu terletak pada ilmunya.

So from time through time, gua akan update menu2 yang healthy (healthy lahh sangat..) especially pade wanita.. koz terlalu banyak mitos2 yang berkeliaran yang menyebabkn kaum hawa takut.. malu... segan... (puiihh kalau selfie dalm toilet hg x segan plak) ntuk mengamalkn gaya hidup sihat... 

Lastly, datz all for this entry. akan mule update sedikit demi sedikit ilmu pasal kesihatan insyaAllah bermanfaat dekat uolls sume. Peace yooooo.. ^_^


#create_stronger_version_of_u   ^_^
Best Regards
Broscience 

Tiada ulasan: