23 Februari 2012

BE oh BE (buffered earning)

2 orang member tanya macam mana aku bleh dapat dua Buffered Earning (BE) dalam 1 masa... aku pun budak baru nak belajar 'jolok chempedak'.. tapi, aku try kongsi apa yang aku tau, k!

sebelum tuh korang kena faham dulu nuffnang ni adalah sebuah komuniti pengiklanan... jadi kita nih secara tak langsung jadi ejen pengiklanan dengan meletakkan iklan-iklan di blog kita... trafik/pembaca adalah sasaran kita... sebab tu kita dibayar!

sebenarnya bukan nuffnang yang pilih blog untuk bagi BE! tapi, syarikat-syarikat yang berdaftar sendiri akan pilih blog yang diorang minat sebagai pentas pengiklanan! contohnya, company Cadbury tengah cari platform untuk letak iklan syarikat dia... apa yang buat Cadbury cari? semestinya pemilihan dibuat berdasarkan lokasi ads/iklan yang korang letak kat blog... strategi! Utamakan ads/iklan daripada widget-widget yang lain..

Nuffnang dah bagi tips untuk lokasi ads/iklan

ikut jer tips... kalau tak tau macam mana nak pasang ads/iklan kat blog, nuffnang dah kasi tutorial pasang iklan:
  1. tutorial untuk blogspot
  2. tutorial untuk wordpress
settle pasal ads/iklan? sekarang ada 2 benda penting yang korang kena selalu update dekat akaun nuffnang korang untuk tarik perhatian company-company yang ada... esp bahagian blogger bio... kat situ lah korang nak 'angkat' blog korang sendiri tanpa segan silu... guna lah ayat bombastik yang korang ada...

1. Blog Manager
2. Blogger Bio


untuk kali ni, cukup 2 dulu tips... nanti panjang-panjang tak larat pulak nak baca kan? next time kita jumpa lagi dalam tips nuffnang!

Tiada ulasan: