12 Jun 2012

dah khatam pusing langkawi? confirm korang tak pernah sampai sini


tu diaaa punya panjaaanng tajuk entri... aku yakin sebab memang tak ramai yang datang sini... pemilik tempat nih pun cakap tolong promote tempat ni sebaik mungkin sebabnya ramai yang tak tau... selalunya orang datang Langkawi nak shoping jaaa... (aku lah tu salah sorangnya) =_='


tadaaaa!! betul tak korang tak pernah sampai Buffalo Park ni??? aku berani kerat jari kuku laaa... bagusnya Buffalo Park sebab banyak aktiviti best... tak mau cakap banyak, tengok list kat bawah ni:


aku sendiri tak pernah terfikir ada orang nak buat taman rekreasi berasaskan menatang nih: KERBAU! tapi itulah... rezeki Allah kasi dengan limpahan nikmat pelbagai idea & usaha pemilik Buffalo Park ni... yang sangat-sangat membanggakan aku, Buffalo Park diusahakan oleh orang kampung! ni bukti paling terang walaupun tak bersuluh, asal ada usaha + rajin biiznillah akan berjaya... 


ada laaaaagi best kat sini, ada 1 gerai kecik jual makanan semuanya berasaskan kerbau! tak nampak sangat eh dalam gambar? jap2 aku listkan: buffalo steak, summer tart, mozzarela cheese & tomato, french toast & mozzarela cheese, cheese bread, ice cream... disebabkan masa tak mengizinkan, (poket tengah kering pun jadi faktor jugak) aku dapat merasa 2 menu ja kat sini:

ice cream & yoghurt kerbau!

2 ulasan:

Cik Kay Jue berkata...

thanks for sharing.. ckj baru tau ada tempat ni.. hehehe..

iyou berkata...

sama-sama.. lepas ni pergi langkawi bleh try cari buffalo park ye! sokong produk bumiputra^^