29 November 2012

"aiman tak kesah'' dah mula kesah sekarang

 Esok hari last November maka genaplah sudehh 3 bulan pindah sini | pindah sana... Tapi yang aku nak fokuskan kali ni pasal parents aku pindah dari Selama ke Bidor... Memang aku tak cerita banyak pasal siblings aku dalam blog... Yang selalu ada pun cerita pasal Fadhil, abang aku yang iras2 Aiman Azlan tu...

Bila aku cakap adik-beradik aku 6 orang pun ramai kengkawan aku terlopong tak percaya sebab aku tak banyak sebut pasal depa... see, betapa low-profilenya aku... *bluek!*

Hokey balik pada cerita asal... FYI, only my parents stay at Bidor...

FADHIL: stay kat Selama, starting his new life as a teacher - temporary as he wanna continue his study...

AKU : dari darjah 5 aku banyak membesar kat hostel sampai lah sekarang menghabiskan sisa-sisa hidup as final year student at UPM...

AKIM: almost half of 2nd year in diploma of pharmacy at Damansara by SEGI college

NADIAH: going to sit SPM next year in SMA Tarbiyah Diniah, Kulim (hostel)

JIHAH:  going to sit PMR next year in SMK Dato Haji Hussien, Selama (hostel jugak even dekat dengan dengan rumah sekolahnya... 2 kali sebulan selalunya dia balik rumah)

AIMAN: going to sit UPSR next year and he is the only one yang stay with my big brother, Fadhil at Selama... Ketegaq tak mau ikut mak & abah pindah Bidor sebab takut tak dak kawan... Padahal dia laa paling manja dengan mak... well, biasa la kan anak bongsu...

Boleh kira tabah jugak la budak ni sebab dia boleh hidup dengan rutin harian dia pegi sekolah without mak... Dari pemerhatian aku dulu, budak manja sorang ni memang susah nak bangun pegi sekolah... Jenuh la mak kejut dia bangun dengan kasih sayang... Aku boleh bayang betapa seksanya Fadhil gerak budak debab ni hari-hari nak pi sekolah... wahahahaha....

Tapi baru-baru ni aku nampak ketabahan adik bongsu aku mula goyah bila dia update facebook dia...


Sedihnya laaa hai.... Bila aku tanya rupa-rupanya depa dok makan nasi bungkus ja hari-hari... Aku difahamkan kalau ada pun kadang-kadang ada laaa mak-mak sedara yang tinggal selang sebuah rumah datang masak... But I'm wondering how can he maintain his fatness till now?

Jihah & Aiman

Tiada ulasan: