19 April 2012

bahasa arab power lagi

ada orang cakap berita gumbira kena kecohkan, musibah kena rahsiakan.. jadi entri nih aku nak kecoh sket kegumbiraan aku dengan sapa-sapa jer yang terbaca entri nih..  dah lebih 5 tahun aku tutup buku teks bahasa arab.. tak sangka power lagi bahasa arab aku rupanyer... =p

klik untuk tumbesaran
orang lain pakat ambik bahasa mandarin, bahasa jepun, bahasa korea tapi aku sangkut kat bahasa arab.. niat aku nak naikkan pointer sebab 2 semester jer tinggal before grad.. dari dulu aku target grad at least CGPA 3.50.. so, peluang dah depan mata, kenapa nak susah-susah ambik subjek yang menyusahkan diri kan?

lagipun rasa rindu lak dengan bahasa arab.. rindu zaman sekolah sebenarnya...
related dengan bahasa arab nih, rasa rindu:
- ustazah rafidah comel & ustaz zul kacak
- rasa berdebar-debar dalam kelas arab bila ustazah target tanya soalan
- buat kad besar-besar, bagi coklat sebab nak pujuk ustazah merajuk 

أنا أحب اللغة العربية لأنها لغة الجنة
(saya cinta bahasa arab kerana ia bahasa syurga)

5 ulasan:

Unknown berkata...

wah,hebat tu..hee..congrats:)

Tanpa Nama berkata...

kalau nak amik bahasa asing haruslah ikot keupayaan kan...buat pe amik yg susah2...nnt diri sendiri yg susah..

Nour Adieb berkata...

Yup,wa al a'rabbiyah allughathul jannah :D

FaraSyeera berkata...

tang kene tuju soalan tu yg plg takleh blah. masalahnya nama aku mmg takkan ketinggalan setiap kelas msti up punye. *bajetfemes*

Aujinz berkata...

power power..
lepas nie ajar saya cakap Arab yer.. hueee..