08 Mac 2012

oh! white rabbit candyku!

disebabkan kempunan nak makan cokelat nih haritu, ada member aku tegur sebenarnya white rabbit candy nih ada kontrovesi around 2008.. omo! apesal 2013 baru aku tau??

2008 = umur aku 18 tahun.. mungkin tengah bersukaria sebab baru lepas SPM kot.. so tak ambik tau apa-apa.. yang aku tau time tuh cintan cintun jer! keh keh keh... haih, tu lah bebudak tak matang lagik.. dah besor panjang nih baru tau berat sebenarnya nak jadi laki/bini orang... adik-adik kat luar sana, beringat-ingat yer!

eh, dah lari topik!
white rabbit candy mengandungi melamine.. sebenarnya penggunaan melamine nih meluas dalam production... plastik, duit kertas, baju, susu, pinggan and some more... melamine boleh menjurus kepada penyakit kanser dan kerosakan sistem pembiakan, masalah mata, kulit dan gangguan pada sistem pernafasan dalam KUANTITI YANG BANYAK... melamine bukan toxic dalam kuantiti sikit... so, yang kecoh dulu tuh sebab ada pihak-pihak tertentu nak kaut untung punya pasal, diorang letak melamine melebihi had...


tapi sekarang nih ramai member-member cakap white rabbit candy nih still ada dalam pasaran? ada 2 kemungkinan:

  • syarikat produce candy nih dah improve & mematuhi syarat penggunaan melamine
  • pihak tertentu tak perasan/lepas tangan
aku rasa peminat white rabbit candy kena hantar petisyen la untuk buat kajian atas candy nih... kih kih kih..

2 ulasan:

Nour Adieb berkata...

wah , dulu tym kecik2 sia suka mkn tuu gula2 ...
anda ditag :)

http://nourayuadieb.blogspot.com/2012/03/saya-join-pasti-dapat-doodle-part-2.html

::CIK LYNN:: berkata...

igtkn hg dh tau...sbb tu aku dh lma stop mkn ni...hehe