19 Mac 2012

saya budak baru belajar

bila dah alami baru faham betapa serabutnyer kepala hotak sengsorang buat FYP.. belum start pun lagi, baru buat proposal dah macam orang giler.. tambah giler sebab kurang rujukan.. arghh!

gali punya gali dalam library just jumpa 3 buku jer pasal burung walit.. itu pun 2 buku orang dah pinjam.. kelebet ruang thesis student lama takder pulak yang buat projek pasal burung walit.. search journal pun jumpa sekerat dua jer.. at last masa jalan-jalan kat kedai buku apa tah jumpa la 2 buku..


tapi SV cakap: "buku ni macam majalah untuk beginner so tak boleh 'quote' kat dalam reference.. untuk rujukan personal takpe la" 
nasib baik la aku beli buku nih untuk cukupkan RM50 baucer.. takder la rasa terkilan sangat =.='


 tajuk FYP aku: 'Pests in solitary and linked swiftlet house'

pasrahhh.. tapi dalam pasrah pun, alhamdulillah aku dapat SV yang sangat membantu.. rujukan yang digunapakai sekarang pun majority SV yang suap.. 
bak kata SV: "kamu budak baru belajar" fuuuu~ menitis air mata kesyahduan bila SV sangat memahami diri ini.. member-member, tolong jangan jeles yer!

p/s: sabar yer korang, untuk 6 bulan akan datang nih korang akan muntah dengan cerita-cerita FYP aku XD

Tiada ulasan: