16 Mei 2012

fobia sifir 8

berderau darah tiap2 yang berdarah dalam kelas 6 Dinamik (1st class student) bila cekgu yunus menapakkan kaki masuk dengan menggoyang-goyangkan rotan yang dah berbulu...

round 1:

"bangun! assalamualaikum, cikgu!" ketua darjah mengepalai suara-suara bebudak yang lain... macam biasa awal mula pertama mula kelas matematik, wajibulgunnah:

"waalaikumussalam! wahidah, 4x5? basha, 3x7? hafiz! kelas belum start dah menguap, hah! 8x9!"

macam tu lahh cekgu yunus soal sifir one by one, row by row, column by column... masa untuk menjawab: sekelip mata! lambat or salah, piaapppp! kebas jugakk laa tangan...

bila sampai turn aku: "ayu, 6x8?" argh! apesal sifir 8 jadi sifir bertuah bila sampai turn aku??? tak tau laa orang lain, tapi syaitonnirrojim memang sentiasa bisik kat telinga aku "aku berani potong tanduk aku, sifir 8 sampai ke sudah pon hang tak boleh hafal" ntah kenapa, aku akan blurr dalam 3 saat bila ditanya sifir 8 (smp skrg)...

round 2:
pernah buat macam ni tak??


ini kira kuiz.. pun wajibulghunnah kena buat sebelum kelas start... siapa paling lambat buat, padahnyer sama jugakk macam round 1... bila round 2 nih saat paling gabra bila sorang dah start angkat tangan "dah siap cekgu!" pastu bertalu-talu budak yang lain silap... tapi aku?? menggeletar pegang pensel nak cukupkan column sifir.... tangan ini lah yang selalu kena padahnyerr... =_='

aku selalu ditakut-takutkan kalau tak dapat matematik A dalam UPSR tak boleh masuk asrama penuh... dulu (90an) bila dapat masuk asrama penuh menjadi 1 kebanggaan giler2 punya... apatah lagi masuk unibesiti... tak macam sekarang, asrama penuh tu just jadi pilihan... masuk unibesiti macam masuk sekolah harian... eh, yeker?? aku rasa macam tuh.........

tapi berkat kegarangan cekgu yunus, berkat rotan berbulu beliau akhirnya alhamdulillah aku capai 5A (UPSR 2002)... dan orang pertama yang ucap tahniah adalah
cekgu yunus

SELAMAT HARI GURU
kepada semua guru-guru
SEKOLAH KEBANGSAAN ULU SEPETANG, TAIPING PERAK
SEKOLAH KEBANGSAAN SUNGAI DENDANG, SELAMA PERAK
SEKOLAH  KEBANGSAAN GUGUSAN LEKIR, SITIAWAN PERAK
SEKOLAH BERASRAMA PENUH INTEGRASI GOPENG PERAK
KOLEJ MATRIKULASI KEDAH, CHANGLUN KEDAH
UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA, SERDANG SELANGOR

p/s: sekarang bila cekgu rotan budak, bapak budak 'rotan' cekgu balik...

2 ulasan:

::CIK LYNN:: berkata...

peerghh...dhsyat cgu yunus...=p

celine outlet berkata...

To my unbelievably mulberry bags wonderful mother, my awesome mulberry outlet granny, all of mulberry factory shop my hilarious aunts, my friends who are mothers and to all of my friends' fabulous moms... Happy Mother's Day. I honestly don't know Mulberry Bayswater Bags how you girls do it, because at 28 it's hard enough for me to make sure that I'm keeping MY mulberry handbags head on straight let alone be the one responsible for shaping the life alexa bag mulberry of another person.