14 Mei 2012

knitting is easy as ABC!

cikgu aku: youtube
tapi kena pandai pilih video sebab ada tutorial express, ada yang kurang jelas dan sebagainyaa... setakat ni aku tak jumpa proper tutorial dalam bahasa, semua yang aku prefer dalam english...

dah siap! bila dah jadi macam ni macam-macam boleh buat depend on saiz laaa... untuk yang dalam gambar macam ni aku just boleh buat small pocket untuk duit syiling jer...

dalam banyak-banyak step aku rasa jahit zip paling susah... mungkin teknik aku tak betul kot! berbelit-belit benang aku buat... at last lepas usaha, berjaya jugak... betulla cakap omputih, no pain no gain!

masa untuk menghias! kebetulan member aku ada felt lebih so aku ambil kesempatan cilok sikit dia punya... daripada dibazirin ada baiknya aku ambil yer tak? kalau tak dia keja member aku ni nak buang jer... 

tadaaaaa!! dah siap!!! comel tak??? 
actually tempoh nak buat ni untuk beginner aku rasa tak sampai seminggu boleh siap.. tapi disebabkan kerja aku ni tertangguh, hampir setahun barulah dapat dihasilkan... kalau nak buat bisnes macam ni komfem customer baling periuk!

1 ulasan:

ain'syaa berkata...

omey nyew dia buat . nak satu boleh ^^ *kidding ., hehehehe . terus kan usaha . nnti boleh buat duit . macam kawan umi ain dia buat mcm tulah . dia buat sendiri lepas tu dia jual . chantik . money money money . hehehe

kalau rajin singgah sini

aenvanilla.blogspot.com