05 Oktober 2012

crochet a keychain

Bila dah pindah kolej baru, benda paling lain sekali aku rasa adalah 24/7 aku kena bawak kunci bilik... Kalau tak alamatnya barang-barang berharga melayang... Bukan nak cakap orang kat kolej baru ni panjang tangan.. idakk eih! Cumanya kolej sekarang 'ukhuwah' antara jiran-jiran tak berapa umpph... So sebagai langkah berjaga-jaga, terpaksa la mengusung kunci yang tak sampai 100g tuh even-doh nak pegi toilet sesaat...

Tapi kalau dah nama manusia, penyakit lupa memang tak ada penawar... Paling fed up bila kau pegi mandi, roomate dah keluar kunci pintu... haaaa, tercangok laa kat depan pintu sampai roomate balik...

Malang tak berbau... Macam tu jugak keychain si helang langkawi aku nih... Dah patah sayap sebab jatuh dari sinki... Hamek kau nak cita pasal keychain patah jer pun entri nih.. hew hew hew


Dengan izin Allah taala dan berkat kerajinan yang terbit dari jiwa yang tulus suci murni maka lahirlah sebuah hati untuk menggantikan si helang... 


Okey tak???  Crochet & knitting ni bukan 'penyakit keturunan'... Korang pun boleh buat walaupun tangan tak berapa nak seni... keh keh keh seryesly aku belajar step-by-step dari youtube... 

err, benang yang aku guna buat love nih, memang kaler dia gitu... Beli kat Daiso, The Mines... Ada banyak lagi kaler cantek-cantek kat sana... Sapa tau kat mana lagi cawangan Daiso???

6 ulasan:

::CIK LYNN:: berkata...

kat ipoh ada daiso ni...kalu xslap, dlm jj...nice try, dear :)

Ika berkata...

cantik. :D

Unknown berkata...

kat sunway pyramid ada daiso ! selalu pergi ! hee

Jahirah berkata...

kat jj maluri, jj taman equine ada daiso...:)

FaraSyeera berkata...

ayum aku ingtkn tu bentuk but. wakaka. love rupenye. -_-

ZaNaUs berkata...

daiso kat queensbay pon hado lahh.