18 Oktober 2012

sayang.. yang sudah tu sudahhh..

Hi. entri beremosi. sekian.

Sensitif tu penting tapi jangan la 'oberrr' sangat sampai apa yang kengkawan cakap dah terhiris kalbu retak seribu hatinya... Dah la takdek kena mengena dengan kau, tetiba pulak nak tacing-tacing apekehal?

Kisahnya bermula bila aku bersembang dengan fulani dan dengan terang dan nyata fulano TERRRdengar... Alih-alih fulano dah mengamuk sakan kat facebook katanya aku dah menyindir dirinya... dahhh, kau kenapa fulano oiii???

Orang cakap tak baik sumpah-sumpah tapi tulah yang aku nak maksudkan, Allah jer tau yang aku dah MAAFkan & LUPAkan kisah lama... Kalau aku nampak muka kau pun tak ada rasa nak lempang ke hape tapi bila kau, yes! KAU! Bila kau pegi ungkit kes yang dah lama kita, yes! sekali lagi KITA sama-sama setelkan dan saling maaf-memaafi...

ouhhh, Ya Rabbi... Apa jenis makhluk laaa yang aku kenal sepanjang 4 tahun ni??? Kiranya kau TAK PERNAH maafkan aku laaa dulu???

Yang paling pelik katanya fulano aku dah banyak sakitkan hati dia, perli dia walhal semester ni aku tak pernah, TAK PERNAH okey berurusan dengan fulano nih... Kelas yang sama dengan dia ada laaa sebijik dua... Tang mana aku sakitkan dia pon aku tak dapat nak trace... 

Tapi tak apa laaa, Innallahama'asobiriiin...
Aku redha dengan apa yang fulano nak share kat facebook or kat kengkawan dia sebab tu hak dia... Tipu laa kalau aku tak terasa... Tapi takpe, aku still boleh cover cun... 

fakta: Hampir 12 tahun aku hidup berasrama, saat ini dikala aku mencecah umur 22tahun Allah temukan aku dengan kawan yang betul-betul menguji kesabaran... koh koh koh...

Pesanan untuk diri sendiri dan semua yang ada kawan kat atas muka bumi Allah ni, andai kata ada luka dihati dengan kawan bertindaklah sematang yang boleh dan paling mudah setel jee face-to-face... 

Kau nak letak diri kau pada tahap apa sampai taknak maafkan orang sedangkan Allah Maha Penyayang Lagi Maha Pengasih???

1 ulasan:

ZaNaUs berkata...

sama lah mcm aku kat sini pun wei. sadis sangat. hang boleh agak kan kes aku 2 thun lepas. sampai sekarang kottt. dah grad pun sengaja carik pasal lagik. heran jugak lah aku pun.