11 Januari 2012

berbudi sampai tergadai body apa kes?

hidup kat hostel ni memang dah lali dengan term pinjam-meminjam nih... segala benda kalau boleh nak bagi pinjam... selagi boleh nak bagi pinjam jugak apa yang ada... tambah pulak teman seperjuangan kita tu memang tersangat perlukan bantuan... tapi orang cakap berbudi jangan sampai tergadai body!

ni yang aku bengang sangat nih!
tergadai body takder saper yang bertanggungjawab pulak tuh... kang tak bagi pinjam kata aku kedekut pulak... dah bagi pinjam, macam ni pulak endingnyer... mana ada orang suka tengok sad ending love story... tu laa baik sangat hati aku ni bagi pinjam laki sendiri kat orang ramai sampai takder had... orang dah balun cukup-cukup sampai lunyai dah...

agak-agak kalau dah sedar kau lah punca kelunyaian tersebut, pandai-pandailah nak handle... aku faham dah hujung-hujung semester makan nasik dengan telur goreng jer, at least bagitahu aku kalau dah benda tuh lunyai... kalau bagitahu cepat ada masa lagi nak selamatkan dia... masuk wad 18 jer, tak yah masuk ICU...

sekarang nazak giler dah laki aku tuh.... sedih tol la! dah la body dia dah tak berapa nak umph... korang boleh patah-patahkan pulak tangan dia...

ce cakap kat aku macam mana nak merempit pergi exam esok kalau MOTOR TAKDER BREK??? kesian 'laki' aku tuh.... isk! isk! isk!

7 ulasan:

Suzie Yusof Mohamed berkata...

y pinjam xreti2..kan..isy,xtahan tol org mcm neh~~

FaraSyeera berkata...

org tu bce blog ko tak ayu ???

nia marlissa berkata...

bg depan je,geram btul klu org yg jnis pnjm brg lpas tuh buat mcm harta sendri

iyou berkata...

Miajie & nia marlissa: tu la pasal... sabar2.. sabar tu kn separuh dari iman ^^

farasyeera: HARAP-HARAP dia baca XD

CintaKhadijah berkata...

hoishhh...ingatkan ape la kan.. haha..:P

Unknown berkata...

sampai hatimu i-you 'merelakan' laki mu 'dipanjat' pompuan lain... ntah2 dak2 laki pun dah penah 'panjat' dia.. hahahahahaha..... mintak simpang!!!

kepada tukang 'panjat' 2 bertanggungjawab sketlah ye!!!

inspire bunny berkata...

'berbudi jangan sampai tergadai body' cantik ayat >.<