09 November 2010

kalau taknak kongsi, jangan tayang

adat duduk hostel.. 24jam lapaq... kalau perempuan, setiap kali balik kampung memang macam makcik siam usung barang la... makanan+baju..


aku pun pelik. tak pernah lagi aku jumpa orang spesis nih.. baru pertama kali jumpa...
kalau rasa makanan tuh mahal dan hanya hang sorang ja yang mampu makan, jangan la tayang kat semua orang. kesian la kat orang-orang yang tak mampu nak beli biskut apa tah nama dia? famous aemos? tah! aku pon tak pernah makan biskut mahal tuh.. so aku tak kisah kalau hang tak jemput makan sebab aku makan biskut mayat ja~
tapi kesian aku tengok yang lain buat lawak ada maksud untuk merasa biskut tuh.. boley pulak hang tak paham.. haih! manusia~ tak salah kan kalau kita kongsi benda baik tambah-tambah bab rezeki nih..

kalau ada orang datang bilik aku, aku segan sangat-sangat sebab bilik aku tak dak apa dah ujung-ujung sem ni.. biasalah, lepas exam kena kosongkan bilik.. malas nak menyimpan makanan nanti. so dalam bilik nih hanya ada untuk keperluan sepanjang musim exam.. tapi kalau langkah tu kaki kanan, apa ada dalam bilik aku memang hangpa akan rasa.. tak caya tanya la sesapa yang pernah lepak kat bilik aku.. kan? kan? kan? Islam kan ajaq kita memuliakan tetamu..

pernah kakak senior gelak sebab aku bancuh air untuk dia. padahal dia datang kejap ja untuk hantar design baju.. inilah dikatakan kaya dengan budi.. maka, contohilah aku.. cewahhh!!

2 ulasan:

FaraSyeera berkata...

kedekot taik idong masen ouh. ayu, aku tag hg kt latest post aku...!

husna berkata...

sedapnye .. famous amous ngapngap