01 Mac 2011

30-days challenge: #day 13

Q - A letter to someone who has hurt you recently
dear someone who has hurt me recently,
awak tau saya tak pandai marah orang especeli insan yang bernama kawan.. awak tau macam maca kalau saya marah, so saya mintak awak tak 'hurt' disebabkan saya macam mana saya 'hurt' disebabkan awak.. kita manusia biasa, tak pernah terlepas dari buat silap.. silap means involuntary actions, dimana apa yang awak buat, awak tak niat.. tapi kalau sejak azali awak memang niat nak menyakitkan hati saya, terima kasih 'kawan'. saya hargai...

dear someone who has hurt me recently,
dosa kita dengan Pencipta, mohonlah keampunan dariNya.. sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun Lagi Maha Penyayang.. dosa kita dengan manusia? lu pikir la sendiri! eh, tak.. cepat-cepat la mintak maaf.. itu nasihat saya,,,

dear someone who has hurt me recently,
saya tak pernah berdendam dengan awak.. sebab awak kawan saya.. lagipun, dendam buat saya kurang comel.. ahaks!

sekian, itu saja dari saya.. mesej penting dari saya, saya tak pernah berdendam dengan awak. my mom pesan, balaslah ke'nakal'an orang lain dengan kebaikan.. jangan sesekali balas dengan kejahatan... 
contoh: orang ngumpat kita, kita ngumpat dia balik. JANGAN. sebaliknya, kita doakan si pengumpat tu cepat-cepat dan sempat bertaubat..
tapi kadang-kadang terumpat jugak, kan? hahahaha..
last but not least, awak pernah dengar tak luka yang sembuh tetap meninggalkan parut?
assalamualaiki~


Tiada ulasan: