14 Mei 2011

take note!!! fesyen sanggul memang tak chantek!!!

mengikut kajian beberapa kerat pelajar jurusan sains haiwan telah menemui penyebab TERBARU unta-unta kat dunia nih stress... antara sebab utama: ada makhluk yang mengatasi kebonggolan mereka...


aku dah buat survey.. 110% lelaki cakap fesyen nih tak cantik.... aku sendiri as orang perempuan tak pernah nampak kat mana cantiknya ada sanggul tinggi-tinggi... yang aku nak gelak sangat, sampai ada jual sanggul palsu semata-mata nak tinggikan 'bonggol' atas kepala tuh... memang pelik...

nak berchantek tak salah sebab Allah itu Chantek dan sukakan kechantekan... malah Islam itu sendiri chantek.. tapi tanpa sedar kita dah terlebih menchantekkan diri sampai nilai chantek tuh dah hilang... dan, apa tujuan sebenar kita nak berchantek-chantek nih??? jeng.. jeng.. jeng..

tepuk dada, tanya Iman... eceh! ayat yang selalu aku dengar dalam surau kat asrama dulu... ni yang buat rindu zaman sekolah membuak-buak nih.. okey, dah lari topik! buat yang masih rasa chantek dengan 'bonggol' tuh, cuba tilik betul-betul depan cermin.. betul-betul chantek ke???
ada banyak lagi cara nak chantek.. 1 benda jer ingat, kechantekan yang abadi tak diukur dengan fizikal!!! kalau fikir-fikir balik, perangai over bab fesyen nih buat duit kita cepat habis.. betul x?

oh yea! kepada kaum Adam yg prihatin menegur kaum aku (terutama di Facebook), terima kasih.. mengherdik dan perli lain maksudnya daripada menegur.. dan semestinya lain caranya.. Nabi kita dah ajar kan macam mana nak tegur dengan cara yang baik??? =)

5 ulasan:

Unknown berkata...

tudung sanggul tinggi ,mcm alien ....

mana tah dtg idea sanggul bonggol2 tu cntik...

HaNa Hani berkata...

haha..agak la..hana tgk kwn2 wat sanggul tggi pown macm hape dah
p kalo laki nak tegor..memg kne kaw2 la..tegor la lek lok sikit..xyah mencaci semua
^_^

Fatin berkata...

saya nak copy boleh ? untuk share kat semuaa .nnti saya buad credit :D

Unknown berkata...

org yang pakai bonggol tuu serious macam alien..



tak cantik pon.. tah mne yg die nmpak cantik tah..


huhu...

Tanpa Nama berkata...

pelik tgk....patutnya diorng tue letak je kon yg tepi jln raya ,atas kepala,balut dgn kain....baru true bonggolnya...