30 Mei 2011

dalam setandan kelapa, tak semua airnya manis

kali ni aku bukan nak ajar teknik mengecam kelapa yang airnya manis, k... maksud aku dengan tajuk yang panjang lebar tu adalah:

katakan ada 6 adik beradik dalam 1 family, tak semuanya dapat masuk Universiti, tak semua dapat masuk SBP, MRSM, zzzz... tak semua perangai baik-baik dan tak semua cantik n hensem n comel n zzzzzzzzzzzzzzz....

memang perangai manusia sejak azali kan suka membicarakan something bout others... dan majoriti 'something' itu adalah bad things... kan???

tapi aku rasa tak payah la nak banding-banding sampai yang terkena tuh rendah diri.... dah la cakap depan-depan, ayat tak tapis dan yang kena tu adalah budak yang sedang membesar!!! baru darjah 4 kot!! memang la nakalnya begitu...

tapi aku puas hati dengan jawapan adik aku dekat makcik tu:
"adik tak mau pi jauh-jauh... nanti tak dak orang teman mak ngan abah"

sekali pandang saiz badan macam darjah 6 but FYI, he's in standard 4 now

1 ulasan:

fardeal berkata...

hah..pa kes plak kali ni?
ce cite...ce cite...
nak private send kat email aku cita tu...
aku nak tau gak apa kes...