14 Mei 2011

review movie: Kongsi

out of 5 stars, aku boleh bagi 2 jer...
1 bintang: untuk Hero (Fizo Omar yg hensem sbb beliau mengingatkan aku pada Ryu Watanabe.. hahahaha)
bintang yg kedua: untuk lawak-lawak Shaheizy Sam yg speaking klate..

sebab apa tak best:
  • aku tak nampak jalan cerita dia dengan jelas
  • dalam cerita Shaheizy Sam ni sangat-sangat berdendam dgn Fizo Omar disebabkan kalah dalam tomoi, Shaheizy Sam kena berbakti dgn 'someone' seumur hidup.. memang tersiksa.. tapi, dendam tu tak dikupas sehabis baik..
  • ending dia tah pape.. memang lawak, tapi...... haih! ntah, tak de feel
  • sound effect tumbuk menumbuk, tendang menerajang, pukul dah keterlaluan sangat.. bunyi jer lebih, tak real.. tapi tak tau la kalau panggung tu yang bermasalah
  • polis perempuan macam hape jer dalam cerita nih...
  • mana pegawai polis lelaki yang lain yang tolong Fizo Omar..?? x kan 2 orang pegawai perempuan tu jer.. kesian aku tengok perempuan bertumbuk.. jatuh atas telur plak tuh.. hahaha...

secara keseluruhan, aku rasa rugi tengok wayang hari ni.. nasib baik orang yang belanja tiket.. hahaha.. bak kata Lokey: "rasa loser gila dalam wayang" hahahahahaha....

Tiada ulasan: