15 April 2011

ada 1 benda pelik kat Malaysia bagi 'mereka'

kebetulan petang tadi tak ramai customer.. tengah best layan baby comel, tetiba mak dia datang then duduk kat meja paling dekat dengan Desert Centre McD.. lepas berkenalan serba sikit, tau lah aku beliau dari Iran.. nama beliau Kadeeja.. ibu muda, dan memang sangat cantik orangnya.. kalah Lisa Surihani.. err, sorry Kak Lisa! hahahaha... apesal dengan Lisa Surihani jugak aku nak banding.. haih!

Kadeeja: are you married??
aku: err... not yet.. aku tersenyum kambing disituh!
Kadeeja: you're frenly with my kid.. my kid doesn't treat others like you..
aku hanya mampu gelak jer time tuh.. speechless! wahahahahahahahahaha.. kembang gila aku kat situ!
Kadeeja: have you been Bazaar there??
sambil menuding jarinya yang cantik molek ke arah Timur. Bazaar yang dimaksudkan adalah Bazar Larut Malam atau lebih dikenali as downtown yang baru wujud depan The Mines beberapa minggu lalu...
aku: yup! why?
Kadeeja: I want to go there but it close.. when actually it starts?
aku: every nite bout 9pm-4am.. that's why we called it ''Midnite Bazar"
Kadeeja: what?? don't they sleep?? are there any customer coming late? I didn't understand why Malaysia have bazar system like this.. all activities must shut down after Maghrib.. in my country there is no open stall after 9pm.. its time to rest and sleep..
beliau geleng-geleng kepala.. sambil gelak sikit aku jawab..
aku: its normal here.. there's many midnite bazaar around KL..
Kadeeja: no! its not normal.. especially to you, a girl.. a girl must not going out from house at night.. its bad habit! 

akuc just senyum dan terdiam.. beliau sambung lagi..

Kadeeja: I know you are kind girl, I hope you wont go there anymore.. stay in your house till da sun rise, ok!

sambil tersenyum aku angguk-angguk.. dia tak tau aku keja kat Mcd tuh sampai kul 11pm.. huhuhu... rasa malu plak dia cakap keluar malam-malam tuh bad habit.. bila pikir balik memang betul.. tapi kita macam dah biasa.. em, harap ada rezeki jumpa Puan Kadeeja lagi lepas ni =)

1 ulasan:

ZaNaUs berkata...

ahahaha :D kalau aku pn terkelu sebentar. malaysia kn amek budaya barat ckt2. hahaha :D mlm berjaga, siang wt tik mata. jd musang. kwang3 :P