16 April 2011

I did rectal palpation!!!

pengalaman pertama memasukkan tangan dengan sengaja ke dalam dubur lembu... err, dubur..???  =.=' okey, lebih tepat lagi rectum...

'rectal palpation' adalah salah satu pregnancy test yang dilakukan pada lembu.. boleh agak berapa bulan beliau bunting.. ada la tanda-tanda dia.. ianya cara yang paling cepat tanpa memerlukan kos!! tapi yang paling penting kena ada skill! macam mana? kena selalu praktis! practise may perfect kan?
muka tak boleh blah.. hahahaha
3 ekor lembu jadi 'mangsa' aku hari tu
dulu aku pikir tak sakit ker lembu tersebut bila tangan masuk kat dalam.. Prof cakap, lembu tak sakit, dia cuma rasa tak selesa SAHAJA.. macam kita jugak la Doktor sumbat ubat demam dulu-dulu dalam punggung, kita rasa tak selesa kan? unless kalau tangan yang masuk tuh ganas sampai buat rectum lembu luka, memang la lembu tu sakit.. so, aktiviti ni dilakukan dengan penuh sopan santun dan lemah lembut.. jangan risau, rectal palpation jugak tak merosakkan fetus (anak dalam kandungan) sebab tangan masuk dalam rectum, bukan dalam rahim lembu.. dan lagi skali sopan santun dan lemah lembut amat diperlukan di sini...

mula-mula nak masukkan tangan seriau jugak aku.. tapi dengan sokongan dan bimbingan Dr. Halimatun, I did it! dah masuk dalam tuh, aku kena guna segala ilmu yang dah aku belajar untuk IMAGINE, RABA, RASA dan CARI segala benda dalam tuh as tanda-tanda lembu mengandung..
celup tangan dalam gel yang bertindak sebagai pelincir bagi memudahkan aktiviti 'meliwat lembu'
apa aku rasa bila tangan dalam rectum lembu:
- tahik lembu fresh dalam tu.. hahaha
- panas weh dalam rectum lembu! hahaha.. tak panas sangat.. tapi panas la jugak =.='
- bila tangan aku masuk, lembu tu kemut-kemut.. tangan aku dapat massage free.. hahaha

- susah sebenarnya nak cari tanda-tanda ibu mengandung.. experience tu penting! susah sebab tangan kena MEREDAH TAHIK dalam rectum tuh.. kena imagine, kat mana uterus, kat mana fetus, kat mana 'horn'..
tanda-tanda lembu mengandung yang dapat rasa pada hari ke 110
- sambil tangan aku explore, aku describe apa aku rasa dekat Prof.. then lastly, aku dapat rasa uterus!!! sangat teruja sebab kawan-kawan aku buat, ramai tak dapat rasa apa-apa dalam tuh melainkan tahik semata-mata.. hahaha
aku bagi pic ni sebab nak bagi korang paham.. paham tak macam mana aku leh dapat rasa uterus?saluran dia lain-lain tapi bertindih.. so kena meraba-raba la dalam tuh cari cervix, uterus, horn...
-dah puas meraba rectum lembu, keluar je tangan aku kebas.. haha.. betapa kuatnya contraction musle rectum lembu nih..
mangsa-mangsa liwat.. hahahahaha

8 ulasan:

Loki berkata...

hahaha woi gila ahhh

iyou berkata...

pa dia yg gila?? hahahaha

Unknown berkata...

salam...wah.. brani 0o.. x tkut kna tendang ke sma tu lembu huhuhu...kdg2 lmbu ne kn pndai menendang lau kna kacau.. hahaha...

Unknown berkata...

salam...wah.. brani 0o.. x tkut kna tendang ke sma tu lembu huhuhu...kdg2 lmbu ne kn pndai menendang lau kna kacau.. hahaha...

iyou berkata...

xde lah... lembu ni dah kene 'kurung' dalam kandang besi.. dia x boleh nk menendang dah.. hehehe

lagipun lembu2 UPM suma dah biasa kena 'liwat'.. hahaha

rieyaawgazli berkata...

wa~
scary...
tapi the experience is worth it...
:)

Izwanie Eynia berkata...

macam best je kan c0urse kam0o.. ^__^

Aujinz berkata...

oowhh.. macam dalam rancangan Dirty Job tue kan kan kan.. koh koh koh