22 Februari 2011

as mcd trainee

hari nih hari pertama mula kerja kat MCD, Mines... untuk 2 hari pertama, aku kerja 4 jam untuk belajar benda-benda asas. minggu depan barulah aku didaftarkan secara sah as crew MCD..

hari 1st manager letak aku kat DC ( dessert corner ). korang ingat senang ke putaq-putaq aiskrem MCD tuh? susah woooo! so korang jangan komplen-komplen ea kalau dapat ais krim yang rupa tak sehebat gambor iklan.. baru aku dapat merasa tadi penat orang yang membuatnya..
suma aiskrem-aiskrem ni aku kena buat tadi..
tersangat lah konpius utk hafal topping yang ada... sabor je la
thanx a lot kat akak minachi yang sentiasa sabar ajar aku cara putaq aiskrem tadi. banyak kali aku buat tak jadi.. pastuh ada yang salah bubuh topping la.. adoi la~ gabra punya pasal.. aiskrem-aiskrem yang tak jadi suma masuk dalam mulut tong sampah! nak nangis aku tengok.. sangat membazir! nak makan sendiri pun tak boleh.. 60% jugak la tong sampah tu berisi dengan aiskrem yang tak jadi diputaq.. nak amek gambar tak boleh, hp+dompet suma manager pegang siap-siap.. habes kerja baru leh tuntut.. makanya tak dapat la nak tengok aku beruniform MCD, ye dak? hahahaha

Tiada ulasan: