18 Februari 2011

jom ber 'partime'!

misi: jadi kuli sementara memperolehi income untuk sara diri setiap bulan
dengan langkah kanan, lepas kelas tunggu cik alya balek, pastuh terus g Mines.. pegi dengan 'laki' aku la, AFS tuh.. dalam hati 50-50 nak koje nih, tapi disebabkan kegawatan ekonomi yang melampau, aku tak mampu menahan diri terus tekad buat partime...!

" tu diaaaaaaa!!! ada awek baru nak join kita!!! " suara sumbang kat dapur fast food berkenaan.

lepas siap isi borang je, manager cakap:
" Isnin nih pukul 4 awak datang pakai baju sekian-sekian saya briefing sikit pastuh secara rasminya awak dah jadi kuli, ok?."
mak aaiiih! terus diterima! hahaha... nampak sangat la diorang ni nak pakai orang. tapi memang boleh nampak krew diorang sikit sekarang...

banyak lagi tempat kosong yang ada kat Mines nih, fulltime/partime... aku pilih fast food ni pun sebab dah familiar dengan product dia. kira tak susah la nak kerja nanti.
aku mintak kat mana? haih, kang aku bagitau korang serbu pulak... naya aku tak boleh buat kerja.. hahaha...
setakat nih aku kerja hari-hari syif petang-malam kecuali Jumaat.. kalau ada training PALAPES weekend pun aku terpaksa amek cuti...

siapa-siapa yang nak cari pengalaman ke, nak duit shopping sendiri tiap-tiap bulan ke.. leh la cari kat Mines sekarang! tiru macam saya~ hahaha...
SAY NO TO MLM!

balik dari Mines, aku + cik alya singgah padang ragut milik kekal UPM.. amek udara fresh bak New Zealan kat sini sambil tengok lembu-lembu berlari riang.... ada 1 video kami buat! tunggu aku edit! hehehe....
hooooaaaaaaaaaaaa~ lepas nih hidup aku akan berubah.... doakan aku!

p/s: bagi saya Spicy McChicken satu!!!!!

4 ulasan:

ZaNaUs berkata...

nmpk sgt ang kj kt mcd mek.hahahaha :D pasneh ley blnje ak an :P

iyou berkata...

aah... ahahaha... boleh2!!! sapa2 mai aku bagi happy meal 1 set, mau? =D

xazryx berkata...

keje mcd kt mines ke ?

iyou berkata...

aah, kt mines! hehehehe... nanti try la cari iyou =)